Kopia postu z naszej grupy na FB.
Właśnie odbyłem rozmowę z p. M. o negocjacjach z potencjalnymi administratorami. P. M. zakomunikował mi w rozmowie telefonicznej, że obecny Zarząd wybierze administratora i podpisze z nim Umowę w najbliższych dniach.
Ten zaś usunie księgowe zaległości, przygotuje zebranie roczne i wznowi administrowanie budynkiem. Wskazał, że w jego rozumieniu nie jest to administrator tymczasowy tylko starannie wybrany, taki, z jakim obecny Zarząd chciałby współpracować.
Na moje pytanie, dlaczego nie wybrać administratora, który miałby mandat przyszłego zarządu, uzyskałem informację, że póki co, to Zarząd w obecnym składzie odpowiada za budynek i dokona wyboru administratora, o czym poinformuje wspólnotę, a ma do tego mandat.
Administrator ma mieć jednomiesięczne wypowiedzenie zapisane w umowie, na wypadek, gdyby nowy Zarząd chciał dokonać zmian w tym zakresie.
Podkreślono też kwestię czasu pozostałego do ustawowego terminu zwołania zebrania rocznego i że każdy dzień opóźnienia może utrudnić zamknięcie roku 2022 w terminie.
Mój rozmówca podtrzymał wolę rezygnacji obecnego Zarządu na zebraniu rocznym.
Sytuacja wspólnoty jest złożona i jest to wynikiem popełnionych w 2022 r. błędów, co jest jasne, znane i nie wymaga dyskusji.
👉 Osobiście podzielam troskę związaną z zamknięciem roku 2022.
👉 Uważam, że przy dobrej woli moglibyśmy wybrać administratora, który miałby podwójny mandat obecnego i przyszłego Zarządu. Tej woli zabrakło Zarządowi, co wynika z logiki jego działań.
👉 Osobiście nie wykluczam, że wybrany administrator będzie dobrym nabytkiem i nie będzie wymagał zmiany, acz nie można tego wykluczyć, tym bardziej, że nie znamy kandydatów do tej funkcji, zakresu ich obowiązków etc., gdyż cały proces jest utajniony.
👉 Obecna decyzja zapewne wpłynie na opóźnienie procesów remontowych.
👉 Uważam, że tryb działań jest nietransparentny i inaczej wyobrażam sobie jego przebieg, czemu dałem już wyraz na tym forum.
👉 Zaskakuje nagłe przyspieszenie działań związanych z wyborem administratora zaraz po spotkaniu czwartkowym (spotkania z oferentem / oferentami miały miejsce już w sobotę) bez poinformowania wszystkich o decyzji Zarządu w tym zakresie (Panowie zarezerwowali sobie na spotkaniu czwartkowym podjęcie decyzji po spotkaniu, jednak tej decyzji nie byli łaskawi zakomunikować zainteresowanym). Oznacza to, że w czasie, gdy wysyłałem zapytania do potencjalnych administratorów, Zarząd podjął już wcześniej decyzję, by ten proces przeprowadzić samemu.
👉 W międzyczasie pozyskaliśmy kilkanaście ofert, w tym bardzo sensownych. Szkoda, że nie zostały przedstawione obecnemu Zarządowi.
👉 Na przeszkodzie w realizacji alternatywnego scenariusza, czyli odwołania Zarządu przed zebraniem rocznym stoją dwie kwestie:
Kalendarz - zaczynające się w sobotę ferie, które trwają do 26 lutego.
Brak administratora, zwołanie zebrania przez Zarząd bez wsparcia administratora jest uznawane za trudne (choć nie niemożliwe).
Konieczność zorganizowania dwóch zebrań wspólnoty na przestrzeni miesiąca, co nie ułatwi procedowania nad istotnymi zagadnieniami (plan finansowy, remonty).
👉 Na chwilę obecną pozostaje nam czekać na zebranie roczne. My jesteśmy gotowi do działania. 😃
Zapraszamy do kontaktu!
Mail: kontakt@nalewki8.waw.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz